reklama

Švédska Ikea meria svoje obrusy Märit bulharskými metrami

Pamätáte sa na legendárne „bulharské metre“ z programu Čo dokáže ulica Olivera Andrásyho a Eleny Vacvalovej? Zrejme s nimi Oliver po stiahnutí sa z obrazovky rozbehol úspešný business a nakúpili ich dokonca aj do švédskej nábytkarskej firmy Ikea...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Neznášam chodiť do Ikea. A už dupľom nie tam nakupovať. Ich tovar (štýl) sa mi nepáči a pri každom artikli správne odhadnem jeho cenu... avšak tá je na pulte vždy o tretinu vyššia, než je môj odhad. Vždy. Zaujímavé je, že vždy a pri všetkých výrobkoch. Čím to je?
No a potom tie obrovské priestory, kým sa človek dopracuje k tomu oddeleniu, kam má namierené... Hrôza!

Občas sa však nájde niekto, pre koho s radosťou urobím úplne všetko - a, veru áno, dokonca aj navštívim Ikea. Ten deň nastal – asi po 6 rokoch – v sobotu. Nekonečné putovanie po megapriestoroch sa mi v príjemnej spoločnosti javilo ako kratučká weekendová prechádzka so spoznávaním nových vecí - bez hodnotenia, či sa mi páčia, alebo nie. Dokonca sa mi javili aj krajšie, než boli.
Ako „bolestné“ za moju „obeť“ (t.j. návštevu nenávidenej Ikea ) som dostal sitko na panvicu proti prskaniu oleja a dva obrusy. Všetko som si sám vybral. Oba obrusy s názvom Märit sú obdĺžnikového tvaru – jeden krémovobiely a druhý krémovosivý. Chcel som ich v dvoch pásoch umiestniť na jedálenský stôl v mojej obývačke – bol by to krásny kontrast. Veď aj je.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Tešil som sa, aký pekný farebný kontrast mi urobia na jedálenskom stole v obývačke tieto dva obrusy - krémovobiely a krémovosivý. Len som netušil, že ten kontrast bude aj veľkostný.
Tešil som sa, aký pekný farebný kontrast mi urobia na jedálenskom stole v obývačke tieto dva obrusy - krémovobiely a krémovosivý. Len som netušil, že ten kontrast bude aj veľkostný. (zdroj: Teodor Pasternák)

Doma sme obrusy rozbalili rozpustením klbka, v ktorom boli zvinuté a zakryli nimi stôl. A čo sme nezbadali?! Svetlý obrus bol o pár centimetrov kratší, než tmavý! Pozreli sme sa na ich štítky – obidva obrusy Märit mali zhodne merať 130 x 35 centimetrov. Lenže v skutočnosti – svetlý (s označením 1434) mal dĺžku iba 127,5 centimetra a tmavý (1433) až 134 centimetrov. Ani by mi neprekážalo, že prvý je oproti uvedenému rozmeru o takmer 3 centimetre kratší a druhý o 4 centimetre dlhší, no keď ich rozprestrieme oba na jeden stôl (čo bol zámer), tak jeden bude o 7 centimetrov kratší, než druhý!!! A to už je vidieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Hoci majú oba obrusy rovnaký názov aj deklarovaný rozmer, ani jeden z nich nezodpovedá uvedenej dĺžke a rozdiel medzi nimi je až sedem centimetrov!
Hoci majú oba obrusy rovnaký názov aj deklarovaný rozmer, ani jeden z nich nezodpovedá uvedenej dĺžke a rozdiel medzi nimi je až sedem centimetrov! (zdroj: Teodor Pasternák)

Z darčeka mám, samozrejme, aj napriek tomu veľkú radosť. Veď som si ho sám vybral. Možno mi bol venovaný aj z lásky... neviem... Reklamovať ho teda nepôjdem – veď – ako som napísal v úvode – ak nemusím, tak do Ikea nechodievam. Doteraz som si myslel, že tam predávajú veci, ktoré sa mne nepáčia a sú – oproti mojim odhadom – presne o tretinu drahšie, než by mali stáť. Odteraz už viem, že Ikea predáva aj „šmejdy“ :-( .

-----

Epilóg:
No napriek tomu – Ikea navštívim opäť s chuťou a rád aj nabudúce, keď to bude v rovnakej spoločnosti, ktorú som mal vedľa seba túto sobotu ;-) .

Obidva obrusy Märit mali zhodne merať 130 x 35 centimetrov. Lenže v skutočnosti svetlý mal dĺžku iba 127,5 centimetra a tmavý až 134 centimetrov. Celkový rozdiel bol teda až 7 centimetrov! Keďže majú oba názov Märit, mohli ich výrobcovia veru lepšie.
Obidva obrusy Märit mali zhodne merať 130 x 35 centimetrov. Lenže v skutočnosti svetlý mal dĺžku iba 127,5 centimetra a tmavý až 134 centimetrov. Celkový rozdiel bol teda až 7 centimetrov! Keďže majú oba názov Märit, mohli ich výrobcovia veru lepšie. (zdroj: Teodor Pasternák)
Teodor Pasternák

Teodor Pasternák

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Kedysi som chcel byť novinárom. Hoci som zmaturoval na SOU obchodnom, veľa som písal a nahrával. K prijímačkám na Žurnalistiku na FiF UK som poslal 150 článkov z celoštátnych novín, časopisov a kazetu mojich reportáží zo Slovenského rozhlasu... Počas štúdia som skončil s novinárstvom a začal sa venovať reklame, počítačovým kurzom. 10 rokov som prednášal študentom Katedry žurnalistiky FiF UK v Bratislave a ďalšie dva Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.Od svojich ôsmich rokov, ale najmä od leta 2015 sa venujem aj herectvu. Možno ma vidieť vo filmoch, seriáloch, reklamách a videoklipoch na Slovensku, v Čechách a vo Švajčiarsku.V januári 2019 som však úplne zmenil profesiu a stal sa zo mňa konzultant verejného obstarávania. Často sa však popri tom dostávam i pred kameru, a kedy - tedy aj čosi napíšem. Zoznam autorových rubrík:  LIETANIE A LETECTVOO TOM, ČO MA TRÁPITÁ POLITIKA SLOVENSKÁBRATISLAVSKÉ PATÁLIEGASTRONOMICKÉ (NE)ZÁŽITKYUDALOSTI

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu