reklama

Telefonovali mi z Magistrátu

Pred necelým týždňom som uverejnil blog o tom, ako bulletin bratislavského podujatia „Deň otvorených dverí samosprávy 19. - 21. apríla 2013" zavádzal. Na jeho titulnom liste boli totiž vyobrazené objekty, ktoré sa podujatia netýkali a budov, kde akcia vôbec neprebiehala. Skritizoval som, že sa Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou Hlavného mesta SR Bratislava, ktoré bulletin pripravilo, dokázalo podpísať pod takýto nezmysel. Nechápal som, ako sa to mohlo stať, keď na marketingovom oddelení Magistrátu pracuje 13 (!!!) zamestnancov a z nich 4 (slovom štyria!!!) - Ľ Andrassy, S. Ščepán, D. Rodinová a M. Halušková sú hovorcovia! Najmä, ak za primátora P. Kresánka agendu zvládal jediný tlačový tajomník - a nezdá sa mi, že by Bratislava potrebovala na túto funkciu viac ľudí. Najmä - ak svojich hovorcov majú ešte aj mestské časti i mestské podniky!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Vedúca Referátu mediálnej komunikácie magistrátu Bratislavy Mgr. Daniela RODINOVÁ
Vedúca Referátu mediálnej komunikácie magistrátu Bratislavy Mgr. Daniela RODINOVÁ (zdroj: Fotografia prevzatá zo stránky http://www.bratislava.sk)


HOVORCA JE LEN ŠPORTOVÝ KOMENTÁTOR STANISLAV ŠČEPÁN

Čo sa však nestalo? O dva dni mi zatelefonovala vedúca Referátu mediálnej komunikácie Magistrátu Hlavného mesta Bratislava Daniela RODINOVÁ, ktorú som v blogu označil za jednu z hovorkýň. Vraj si prečítala môj blog a chce sa o ňom so mnou porozprávať. Som rád, keď sa veci rýchlo dávajú do pohybu a menia k lepšiemu :-) .

Podľa internetovej stránky v pamäti Googlu má ANDRASSY ako jediný na Magistráte mailovú adresu "hovorca"
Podľa internetovej stránky v pamäti Googlu má ANDRASSY ako jediný na Magistráte mailovú adresu "hovorca" 

Pani Mgr. RODINOVÁ bola veľmi milá. Veď kedysi sme spolu pracovali v redakcii Bratislavského zvukového denníka Československého rozhlasu. Vysvetľovala mi, že Bratislava vôbec nemá štyroch hovorcov, ale len jedného. Je ním bývalý športový komentátor PhDr. Stanislav ŠČEPÁN. Ostatní hovorcovia nie sú: ona je vedúcou Referátu mediálnej komunikácie, Mgr. Martina HALUŠKOVÁ odbornou referentkou a Ing. PhDr. Ľubomír ANDRASSY sa stal riaditeľom kancelárie primátora. Vraj je to napísané aj na internetovej stránke mesta. Už počas telefonátu som sa na ňu pozrel - a skutočne: bola to pravda: pán ANDRASSY už - podľa nej - hovorcom nie je. No keď som blog 4 dni predtým písal, ešte ako hovorca mesta (či primátora?) na nej figuroval a ako jediný si uvádzal mailovú adresu hovorca@bratislava.sk. Napokon - Google si to veľmi dobre pamätá (ukazuje to aj screenshot obrazovky). Dr. ŠČEPÁN má inú adresu - press@bratislava.sk , takže pán ANDRASSY hovorcom Bratislavy predsa len zostal - minimálne jeho mailovou adresou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PRE MŇA JE HOVORCOM KAŽDÝ, KTO V MENE NIEKOHO OFICIÁLNE HOVORÍ

Ak sa na pomenovanie funkcií pozerám očami bežného človeka, tak pre mňa bude hovorcom každý, kto sa v prostriedkoch masovej komunikácie (t.j. masmédiách) vyjadruje za mesto. Je mi jedno, či je pracovne zaradený ako hovorca, referent, vedúci alebo marketingový manažér - pre mňa bude hovorca, lebo hovorí za Mesto, v mene niekoho iného (primátora alebo úradníka). Rovnako budem nazývať mestského úradníka úradníkom - bez ohľadu na to, aké je jeho zaradenie - ak zabezpečuje zúradovanie niečoho. Aj na stavbe volám všetkých pracovníkov spoločným pomenovaním robotníci či honosnejším majstri - bez ohľadu na to, či sú murári, tesári, maliari, inštalatéri, elektrikári, pokrývači, stolári alebo lešenári - lebo stavajú a majstrujú. Samozrejme - dôležitejšie je, čo robia. V prípade takého malého mesta, akým je Bratislava, sa mi stále zdajú byť štyria hovorcovia prehnaným luxusom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ČASOPIS PRIPRAVUJÚ PRACOVNÍCI A DVE FIRMY

Kontakty Referátu mediálnej komunikácie - bez konkrétneho zaradenia pracovníkov
Kontakty Referátu mediálnej komunikácie - bez konkrétneho zaradenia pracovníkov 

A to už nehovorím o tom, že na Referáte mediálnej komunikácie pracujú ešte aj ďalšie 3 osoby: Marián BEDNÁR s pracovným zaradením odborný referent, PhDr. Henrieta Hrubá ako vedúca projektov plus šéfredaktorka (nepíšu čoho) a Andrea VÁVRA - marketingová manažérka časopisov. Bez bližšej špecifikácie. Len z mailových adries sa dozvedáme, že ostatné dve pracovníčky pripravujú informačný magazín o Bratislave in.ba. Prečo nemôže byť ich pracovné zaradenie napísané konkrétne a jasne? A vlastne - funkcie všetkých pracovníkov? Nedokážem pochopiť, prečo má pani VÁVRA na internetovej stránke Magistrátu v mene dlhé „Á" (VÁVRA), ale v tiráži časopisu (z apríla 2013) krátke „A" (VAVRA)! Kto urobil chybu? Niekto z 20 (!!!) ľudí zatriedených do „redakcie portálu" mesta, alebo niektorá z dvoch externých firiem, ktorá magazín in.ba designovo a graficky pripravuje (podľa tiráže)? Keď už Magistrát zamestnáva pre marketing a mediálnu komunikáciu 13 ľudí, prečo potrebuje ešte aj dve (!!!) externé firmy, aby dokázal pripraviť časopis? Ak prípravu časopisu Mesto outsourcovalo (poverilo ňou externé firmy), tak potom načo aj priamo zamestnáva dvoch ľudí, ktorí majú časopis na starosti? Ako odborne a kvalitne to robia, keď nedokážu správne napísať ani len meno zodpovednej pracovníčky, ktorá sa svojou prácou na časopise priamo podieľa?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pracovníkom Oddelenia marketingu a vzťahov s verejnosťou chýbajú 4 fotky a popisy práce; jednej zamestnankyni možno zle napísali meno
Pracovníkom Oddelenia marketingu a vzťahov s verejnosťou chýbajú 4 fotky a popisy práce; jednej zamestnankyni možno zle napísali meno 

Prečo štyrom z trinástich pracovníkov Oddelenia marketingu a vzťahov s verejnosťou (rátam medzi nich i pána ANDRASSYho, aj keď oficiálne figuruje inde) - čiže tretine ľudí - chýba na stránke kontaktov fotografia? Ako tí ľudia chcú úspešne komunikovať s verejnosťou, keď sami majú problém uverejniť svoju vlastnú fotku? (Opakujem, ide o Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou, nie trebárs odbor výberu daní, kde by fotky bezpodmienečne byť nemuseli)! Je problém, aby ich odfotil (hoci aj na mobil) niekto z tých 20 pracovníkov, čo majú na starosti internetový portál?! Alebo je problém tých ľudí na Magistráte vôbec zastihnúť, lebo sú takí rozlietaní a vyťažení?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TREBA ZAMESTNAŤ PROFESIONÁLOV

Každopádne - niekde sa stala chyba. Možno v rozdeľovaní úloh, možno vo výbere nekvalifikovaných pracovníkov, možno v nedostatočných požiadavkách na profily pracovníkov. Ak by aspoň jeden pracovník oddelenia marketingu ovládal aj prípravu grafiky, zalamovanie, fotografovanie a prácu s obrázkami, nemusel by Magistrát navyše platiť z peňazí daňových poplatníkov za tieto činnosti dvom externým firmám. Určite by sa našli „úradníci" alebo „hovorcovia", ktorí túto prácu ovládajú a robili by ju radi, dobre a profesionálne.

Oceňujem, že od napísania môjho blogu Magistrát za 4 dni urobil na svojej stránke zmenu a - aspoň rámcovo - upravil funkcie pracovníkov. Vážim si, že sa osobne zaujímali o moje názory, dokázali si zistiť na mňa telefónne číslo a minuli pár centov na to, aby mi zatelefonovali. Vidím, že to blogovanie nie je celkom márne - snáď sa aj vďaka nemu náš život aspoň v niektorých oblastiach zlepší :-) .

Na aktuálnej upravenej internetovej stránke Ľ. ANDRASSYHO už jeho hovorcovský mail nie je.
Na aktuálnej upravenej internetovej stránke Ľ. ANDRASSYHO už jeho hovorcovský mail nie je. 

Teraz čakám, že na internetovej stránke Magistrátu pribudnú fotografie hovorcov a referentov, aj ich presné pracovné náplne. To sa dá zvládnuť do konca apríla. V priebehu mája potom treba doladiť presné kompetencie a pracovné povinnosti jednotlivých zamestnancov, aby sa nekrížili a nedupľovali. Zároveň však treba začať pracovať na racionalizácií pracovných pozícií, potrieb a konkrétnych osôb, ktoré ich zastávajú. Tí, ktorí toho veľa nevedia, by mali uvoľniť miesto ľuďom s rozsiahlejšou škálou vedomostí, zručností a skúseností, aby Magistrát zbytočne nemusel mrhať peniazmi na outsourcing toho, čo by mali ovládať jeho vlastní pracovníci. Alebo... ak už bolo treba prijať nového pracovníka Magistrátu, tak namiesto doktora ŠČEPÁNa mohli zamestnať profesionálneho skúseného redaktora - grafika - jazykového korektora, ktorý by slúžil aj všetkým zložkám Magistrátu. No a funkciu hovorcu primátora a mesta by bol určite dobre zvládol či už pán ANDRASSY, alebo niekto z doterajších zvyšných dvoch hovorcov. Stále si totiž myslím, že štyria hovorcovia sú na Bratislavu akosi priveľa.

Teodor Pasternák

Teodor Pasternák

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Kedysi som chcel byť novinárom. Hoci som zmaturoval na SOU obchodnom, veľa som písal a nahrával. K prijímačkám na Žurnalistiku na FiF UK som poslal 150 článkov z celoštátnych novín, časopisov a kazetu mojich reportáží zo Slovenského rozhlasu... Počas štúdia som skončil s novinárstvom a začal sa venovať reklame, počítačovým kurzom. 10 rokov som prednášal študentom Katedry žurnalistiky FiF UK v Bratislave a ďalšie dva Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.Od svojich ôsmich rokov, ale najmä od leta 2015 sa venujem aj herectvu. Možno ma vidieť vo filmoch, seriáloch, reklamách a videoklipoch na Slovensku, v Čechách a vo Švajčiarsku.V januári 2019 som však úplne zmenil profesiu a stal sa zo mňa konzultant verejného obstarávania. Často sa však popri tom dostávam i pred kameru, a kedy - tedy aj čosi napíšem. Zoznam autorových rubrík:  LIETANIE A LETECTVOO TOM, ČO MA TRÁPITÁ POLITIKA SLOVENSKÁBRATISLAVSKÉ PATÁLIEGASTRONOMICKÉ (NE)ZÁŽITKYUDALOSTI

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu