reklama

Vytápalo mi kúpeľňu. Podľa callcentra poistenia ZSE to však havária nebola!

ZSE Energia, a.s. dodáva elektrinu-a to robí dobre. No vnucuje aj lekársku či počítačovú pomoc i poistenie. Uveril som - a 4 roky platil. Keď nastala havária, cez telefón rozhodli, že haváriu nemám, aj keď mi už vytápalo kúpeľňu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Zasa ma raz naštvali podvodníci. Tentokrát to bola ZSE Energia, a.s. Paradoxné je, že sa táto firma správa presne tak isto, ako tí "šmejdi", pred ktorými dávnejšie sama varovala vo svojich kampaniach. Fakt sa čudujem, že pri ich rozprávkovo výnosnom hlavnom businesse, ktorým je dodávanie elektriny, si potrebujú kaziť povesť klamaním zákazníka pri s touto činnosťou absolútne nesúvisiacimi doplnkovými službách, ktoré sami ani neposkytujú, ale sú pod nimi podpísaní. Vlastne len ešte dávno pred účinnosťou legislatívy GDPR sekundárne využili databázu svojich klientov a naponúkali im najrozličnejšie platené služby - od lekára a počítačového odborníka na telefón, cez poistenie domácností až po poistenie áut. Samozrejme, aj keď sa každý mesiac platí ZSE, poistenie ako také zabezpečuje úplne iná poisťovacia spoločnosť (t.j. poskytovateľ). Ak si za ne zákazník zaplatí, a následne má ZSE splniť, čo sľúbila, naraz s tým nik nemá dočinenia: ZSE sa vyhovára na poskytovateľa a ten zas vo všetkom odkazuje na ZSE. ZSE však, samozrejme, netuší, prečo poskytovateľ odoprel službu a preto to ani nedokáže riešiť - napriek tomu, že zmluvu mám podpísanú so ZSE a im aj každý mesiac platím za poistenie. Spoliehajú sa na to, že klienta tento ping - pong, ktorý s ním hrajú, rýchlo omrzí, ten to vzdá a maximálne zruší poistenie, za ktoré iks rokov platil a teraz nedostal poistné plnenie, na ktoré ho nalákali. A ZSE s poskytovateľom zostanú aj poistné platby a nevyplatia ani poistku, ktorú vyplatiť mali. Ja si už asi nepomôžem, ale snáď moja skúsenosť zhrnutá do tohto blogu odradí ostatných klientov ZSE od platenia za poistné služby,ktoré im v prípade vzniku škodovej udalosti ZSE napokon aj tak odoprie. A keď ZSE následkom tohto blogu stratia zopár desiatok, a možno stovák klientov, možno im potom dôjde, že klamať a podvádzať sa nemá - a majú robiť len to, čo vedia robiť sami a robia to dobre: dodávať elektrinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred štyrmi rokmi ma ZSE Energia, a.s. listom oslovila s ponukou na spomínané služby. Vybral som si z nich poistenie domácnosti "ZSE Asistuje". Na webe sľubujú:

"Vyriešime opravy spotrebičov aj havárie v domácnosti ... za opravu do 200 € vrátane náhradných dielov a dopravy opravára neplatíte".

Služba má zahŕňať nielen opravy elektrospotrebičov, plynových kotlov, prasknutých radiátorov, elektrickej siete, vypínačov, zásuviek a unikajúceho plynu v domácnosti, opravy plynovej prípojky a otvorenie zabuchnutých dverí či zasklievanie okien, ale aj vyčistenie upchatého odpadu, výmenu alebo opravu prívodu vody alebo vodovodného kohútika.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Asistenčnú linku ZSE 0850 - 646 646 som 31. januára 2019 nahlásil, že mi kvapká vodovod a zároveň mám upchatý odtok sprchovacieho kúta. S českým prízvukom hovoriacu Slovenku na druhom konci telefónu som pravdivo informoval, že tento problém mám už asi mesiac, no nechcel som ich zbytočne volať, ak by "sa to nejako samo" opravilo. Veď ani lekára neotravujem s nádchou! Zavolal som až teraz, pretože sa oba problémy stále zhoršovali: voda odtekala stále pomalšie a batéria tiekla čoraz viac. V tom čase trvalo už 10 minút, kým mi voda zo sprchovej vaničky odtiekla úplne - a to už je havarijný stav! No a kvapkajúca batéria nad umývadlom mi za 10 minút napĺňala pohár na umývanie zubov, čo je pri normálnom stave nepríjemné a drahé plytvanie vodou, ale ak už (nielen vanička sprchy, ale) ani umývadlo pod tou batériou neodteká, je pri tejto kombinácii "zaděláno" na poriadnu haváriu s vytopením nielen mňa, ale aj susedov podo mnou! Pracovníčka ZSE (alebo poskytovateľa? Neviem: aj keď som sa pýtal, čo sú za firmu, opakovane tvrdila, že sú "Asistenčná linka ZSE") prijímala môj telefonát, však moje nahlásenie havárie okamžite zamietla! Podľa nej to žiadna havária nebola, "pretože k nej neprišlo náhle, ale postupne". Mal som podľa nej volať pri prvých náznakoch neodtekania a kvapkania vody! Keďže som to neurobil, a volám až pri havárii, musím si vraj opravu zaplatiť sám! Dala mi aj kontakt na havarijnú službu POHAS GROUP s.r.o. Paradoxne - jeden z bodov podmienok na poskytnutie tejto služby hovorí, že poistenie sa vzťahuje LEN na havárie, a nie na obyčajné/bežné či preventívne opravy! Čiže ja som postupoval presne v súlade s podmienkami, to ZSE mi odoprelo službu bez akéhokoľvek zmluvného základu! Skúšal som presvedčiť aj inú pracovníčku ZSE, ktorá už mluvila jenom česky. Tá mi vyčítala, že som nahlásil pravdivo, že problém mám už mesiac, bez ohľadu na to, že sa stupňuje. Mal som vraj zaklamať, že problém vznikol "len teraz, maximálne pred 3 dňami", lebo inak - podľa nej - nejde o haváriu!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kým slečna (či pani) v nejakom českom callcentre (žeby
Kým slečna (či pani) v nejakom českom callcentre (žeby  (zdroj: Scan: Teddy PASTERNÁK, 2019)

Obe ženy zo ZSE a potom ešte aj tretiu, ktoré mi tvrdili to isté, som požiadal, aby mi odmailovali poistné podmienky s jasným vyznačením takejto výluky. Všetky tri to opakovane odmietli - vraj mám zavolať na Zákaznícke centrum ZSE a pýtať si ich (oni sú poisťovacia linka ZSE). Samozrejme, bol som presvedčený, že mi to odmietali poslať, pretože žiadna taká klauzula v podmienkach nie je a na linke Zákazníckeho centra ZSE vôbec nebudú tušiť, podľa akého ustanovenia mi likvidáciu havárie tie pracovníčky odmietli - pretože ide o výmysel prvej pracovníčky, s ktorou som hovoril, a ostatné - ako vraveli - vraj už jej verdikt zmeniť "nemohli".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj tak som však zavolal na linku Zákazníckeho centra ZSE, aby som predsa len získal empirickú skúsenosť. Tam som sa dozvedel len presne to, čo som predikoval: oni s tým poistením a rozhodovaním o jeho (ne)priznaní nemajú nič spoločné. To robia poisťováci na tej prvej linke. Môžem vraj do ZSE napísať list/sťažnosť/žiadosť alebo navštíviť osobne Zákaznícke centrum. Som si však istý, že by to dopadlo rovnako: ak by som napísal list, odkázali by ma na osobnú návštevu v ZSE, a ak by som tam prišiel osobne, kázali by mi písať list. Viem o čom hovorím: presne túto tortúru som už raz bez úspechu a s hodinami zabitého času aj zbytočného rozčuľovania absolvoval asi pred 2 rokmi, keď ma ZSE podviedla iným spôsobom: pod zámienkou v mne osobne adresovanom liste (doručenom poštou) mi sľúbili darček a zaradenie do žrebovania o ceny LEN za registráciu online účtu. Zaregistroval som sa, poskytol som pri tom svoje osobné údaje...

...a keď už všetko odo mňa mali, tak mi napísali, že na sľubované benefity budem mať nárok až vteddy, keď si aktivujem aj elektronickú faktúru! Keďže tú som v žiadnom prípade nechcel a v pôvodnej ponuke bola len JEDINÁ podmienka - a to aktivovať si online účet, snažil som sa to niekoľkokrát vybaviť telefonicky, osobne a napokon listom. Hoci som ako dôkaz predložil ich ponuku - list s jedinou podmienkou, napokon ma odbili písomnou odpoveďou, že pre získanie darčekov a zaradenie do žrebovania (ktoré už bolo aj tak dávno zrealizované) si musím aktivovať elektronickú faktúru, a že platia ICH PODMIENKY a nie prísľub, ktorý mi dali v "nejakom liste".

Vtedy som sa na to už vykašľal; online účet mi aktivovaný zostal. ZSE mi každý rok posiela nevyžiadané ponuky na ďalšie poistné služby (napr. lekársku pomoc, asistenciu IT-špecialistu atď.), na zriadenie viazanosti na dodávku elektriny alebo objednanie aj plynu či podobne. Za drzosť považujem, keď s týmito pochybnými a - ako som sa už najmenej dva razy presvedčil - podvodnými ponukami mi pošlú aj už mojimi osobnými údajmi predvyplnenú zmluvu na ne, hoci som o to vôbec neprejavil záujem! A po 10 dňoch sa ozve milá slečna z ich call centra a vyčíta mi, prečo som im ešte podpísaný dodatok neposlal späť (nie, že čí by som mal o ponúkané služby záujem)!
Keď som ZSE pred cca 2 týždňami žiadal, aby moje údaje v rámci GDPR prestali spracovávať, tak ma hnali na osobnú návštevu zákazníckeho centra alebo s listom na poštu (samozrejme, s úradne overeným (!!!) podpisom alebo kvalifikovaným elektronickým podpisom (čo to, do pekla, po mne chcú?!)). Vraj - mailom sa súhlas so spracovávaním mojich osobných údajov zrušiť "NEDÁ"! Zaujímavé je, že na to, aby som súhlasil so spracovávaním mojich osobných údajov a mohli pokračovať v núkaní nezmyslov, stačí v mailovej správe od nich kliknúť na jediné tlačidlo: "SÚHLASÍM"! Žiadne osobné návštevy či úradné overovanie alebo, nedajbože, kvalifikovaný elektronický podpis! S vymazaním mojich osobných údajov pre marketingové účely som napokon uspel až na druhý pokus, keď som na takúto arogantnú odpoveď napísal do ZSE mail, že toto obmedzovanie spôsobu na prejavenie nesúhlasu so spracovávaním osobných údajov je závažným porušením legislatívy o GDPR - a až vteddy ma už konečne z databázy pre zasielanie ponúk vyradili! Teda - vraj.

ZSE láka na svojom webe využiť najrôznejšie de facto poistné produkty, ktoré nemajú s dodávkou elektriny nič spoločné. Podľa stránky - pošlú odborníkov na vyriešenie nehody akéhokoľvek charakteru - a to do výšky 200 €, nespočetne veľakrát za rok. Ha - ha!
ZSE láka na svojom webe využiť najrôznejšie de facto poistné produkty, ktoré nemajú s dodávkou elektriny nič spoločné. Podľa stránky - pošlú odborníkov na vyriešenie nehody akéhokoľvek charakteru - a to do výšky 200 €, nespočetne veľakrát za rok. Ha - ha! (zdroj: Snímka obrazovky: Teddy PASTERNÁK, 2019)

Teraz však havária prerastala do mojej vytopenej kúpeľne! Musel som si už zavolať havarijnú službu - a to tú, ktorú mi odporúčala prvá pracovníčka ZSE. Za jej zásah som zaplatil skoro 130 € (len príjazdné si účtujú 20 €) a za novú vodovodnú batériu ďalších 50 € (inštalatér tvrdil, že batérie sa už neopravujú a tú istú mi chcel predať za 84 €). Dámy v nejakom callcentre - zrejme v stovežatej Prahe - od stola s rozvoniavajúcou kávou rozhodli, že u mňa doma v Bratislave žiadna havária nie je, kým inštalatér, ktorý sa priamo u mňa skoro dve hodiny mordoval s prekrtkovaním kanalizácie (dokonca sa mu v nej zasekla špirála a musel volať "priateľa na telefón", aby mu poradil, ako ju má vytiahnuť von) a výmenou batérie v rozpise opravy jednoznačne napísal, že išlo o haváriu - v prípade kanalizácie, aj kvapkajúceho vodovodu!
 

Na jednej strane - budem teraz vymáhať preplatenie uvedených nákladov od ZSE. A na strane druhej - píšem toto ako výstrahu, aby ľudia zbytočne roky neplatili poistenie ZSE, pretože keď už raz chcete poistenie využiť, tak urobia všetko preto, aby plnenie poskytnúť nemuseli. A tiež, aby ste vedeli, že - podľa inštrukcií spomínanej pracovníčky ZSE - pri nahlasovaní havárie treba povedať, že k nej došlo maximálne pred 3 dňami, najlepšie - práve teraz! Pracovníčka vravela aj to, že treba nahlásiť už aj tú najmenšiu poruchu, dokonca napríklad aj vypálenú žiarovku! Toto nie je z mojej strany navádzanie na trestný čin poistného podvodu, ako by sa mohlo zdať, ale len interpretácia toho, čo mi povedala pracovníčka ZSE! Či však ZSE nezamietne takúto žiadosť ako neopodstatnenú "preventívnu či bežnú údržbovú opravu" (podľa skutočne existujúcej klauzuly podmienok) - za to neručím.

Bolo by fajn, keby saZSE Energia, a.s. zaoberala len tým, na čo je zriadená - teda dodávkou elektriny. To vedia robiť dobre a v tomto smere som s nimi spokojný. Všelijaké tie pridružené výroby, poistenia a iné sprostosti však nezvládajú, a mne je úplne jedno, či sú na vine oni, alebo nejaká zmluvná firma/poisťovňa/poskytovateľ. Ja platím a zmluvu mám so ZSE - preto vyžadujem preplatenie odstránenia havárie od ZSE. V tomto prípade - zásah nimi odporučenej havarijnej služby aj peniaze za novú vodovodnú batériu. 

Teodor Pasternák

Teodor Pasternák

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  22x

Kedysi som chcel byť novinárom. Hoci som zmaturoval na SOU obchodnom, veľa som písal a nahrával. K prijímačkám na Žurnalistiku na FiF UK som poslal 150 článkov z celoštátnych novín, časopisov a kazetu mojich reportáží zo Slovenského rozhlasu... Počas štúdia som skončil s novinárstvom a začal sa venovať reklame, počítačovým kurzom. 10 rokov som prednášal študentom Katedry žurnalistiky FiF UK v Bratislave a ďalšie dva Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.Od svojich ôsmich rokov, ale najmä od leta 2015 sa venujem aj herectvu. Možno ma vidieť vo filmoch, seriáloch, reklamách a videoklipoch na Slovensku, v Čechách a vo Švajčiarsku.V januári 2019 som však úplne zmenil profesiu a stal sa zo mňa konzultant verejného obstarávania. Často sa však popri tom dostávam i pred kameru, a kedy - tedy aj čosi napíšem. Zoznam autorových rubrík:  LIETANIE A LETECTVOO TOM, ČO MA TRÁPITÁ POLITIKA SLOVENSKÁBRATISLAVSKÉ PATÁLIEGASTRONOMICKÉ (NE)ZÁŽITKYUDALOSTI

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu